Isus te-a găsit. Tu l-ai găsit?


Evanghelia
Ioan 1,43-51
În acel timp, Isus voia să plece în Galileea şi l-a găsit pe Filip. Isus i-a zis: „Urmează-mă!” Filip era din Betsaida, din cetatea lui Andrei şi a lui Petru. Filip l-a întâlnit pe Natanael şi i-a zis: „L-am găsit pe cel despre care au scris Moise, în Lege, şi Profeţii, pe Isus, fiul lui Iosif din Nazaret”. Dar Natanael i-a zis: „Poate fi ceva bun din Nazaret?” Filip i-a zis: „Vino şi vezi!” Isus l-a văzut pe Natanael venind la el şi a zis despre el: „Iată cu adevărat un israelit în care nu este viclenie!” Natanael i-a zis: „De unde mă cunoşti?” Isus i-a răspuns şi i-a zis: „Înainte de a te fi chemat Filip, te-am văzut stând sub smochin”. Natanael i-a răspuns: „Rabbi, tu eşti Fiul lui Dumnezeu, tu eşti regele lui Israel”. Isus a răspuns şi i-a zis: „Pentru că ţi-am spus că te-am văzut sub smochin, crezi? Vei vedea lucruri mai mari decât acestea”. Şi i-a zis: „Adevăr, adevăr vă spun: veţi vedea cerul deschis şi pe îngerii lui Dumnezeu urcând şi coborând deasupra Fiului Omului”.

Meditație
„Urmează-mă!” (In 1, 43); de atât a avut nevoie Filip pentru a ști că l-a găsit „pe cel despre care au scris Moise, în Lege, și profeții” (In 1, 45). Filip l-a găsit pe Cristos. Dar nu înainte ca el să fie găsit de Cristos.
Întotdeauna Dumnezeu e cel care face primul pas (dacă ar sta după noi...); el e cel care parcurge drumul spre inima noastră. Ce e important pentru noi e să-l recunoaștem, să-l primim și să-l păstrăm, dar nu oricum, ci dăruindu-l și altora. Pe Cristos, după ce îl găsim, îl putem păstra doar dacă îl oferim și altora; altfel nu l-am găsit. Asta face Filip: îl găsește pe Cristos și îi împărtășește acest lucru lui Natanael.
Același exemplu îl oferă sfântul Eduard, comemorat astăzi. Deși era rege, a știut să se lase găsit de Cristos. Etimologic, Eduard înseamnă cel care își apără bogățiile. Așa a și făcut: după ce a cunoscut, după ce a găsit adevărata bogăție, pe Dumnezeu, l-a păstrat oferind din inimă bogățiile pământești, a apărat adevărata sa bogăție, a păstrată-o dăruind. Asta e frumos la Dumnezeu: cu cât îl oferi mai mult, cu atât îl ai mai mult; e o bogăție care nu se epuizează niciodată.
Tu l-ai găsit? Dacă nu, lasă-te găsit. Dacă da, păstrează-l. Dar nu uita: o poți face doar împărțindu-l. Fii darnic! Succes!

Citat
„Vrei ca prietenii tăi să te respecte? Gândește bine întotdeauna despre cei din jur și fii gata să-i ajuți pe ceilalți. Fă aceasta și vei fi fericit.” Sfântul Ioan Bosco

Rugăciune
Domnul meu, astăzi Tu mă chemi să te urmez, așa cum l-ai chemat și pe Filip. Mă chemi să te descopăr și să le vorbesc și altora despre tine. Iar, asemenea lui Natanael, mă faci să te recunosc ca Domn în ciuda unor incertitudini care-mi frământă adânc ființa umană, doar spunându-mi că mă cunoști. Spunându-mi: „Urmează-mă!”. Te rog, Domnul meu, să-mi vorbești simplu, dar cu autoritate, așa cum ai făcut-o cu Filip și Natanael! Ajută-mă, Doamne, să mă apropii de tine cu simplitate și umilință, fără vreo urmă de viclenie în suflet, ca să fiu vrednică de a vedea lucrurile mărețe ale Împărăției Cerurilor, atât în prezentul pământesc, cât și la sfârșitul lumii! Amin.

Pr. Paul - Eduard Amariei & Alicia Cobzaru

Comentarii