Ce așteptări am de la Isus anul acesta?


Evanghelia
Luca 7,19-23
În acel timp, Ioan i-a trimis la Domnul pe doi dintre discipolii săi, spunând: „Tu eşti cel care trebuie să vină, sau să aşteptăm pe altul? Când au ajuns la el, bărbaţii aceia i-au spus: „Ioan Botezătorul ne-a trimis la tine, spunând: «Tu eşti acela care trebuie să vină, sau să aşteptăm pe altul?»" În ceasul acela, Isus îi vindecase pe mulţi de boli, de suferinţe şi de duhuri rele, iar multor orbi le dăruise vederea. Atunci, răspunzând, Isus le-a zis: „Mergând, spuneţi-i lui Ioan ceea ce aţi văzut şi aţi auzit: orbii văd, şchiopii umblă, leproşii sunt curăţaţi şi surzii aud, morţii învie, iar săracilor li se aduce vestea cea bună şi fericit este cel care nu se scandalizează de mine”.

Meditație
Pregătirile pentru Crăciun sunt în toi. Fiecare și-a făcut planuri despre ce, cum și unde va face sărbătorile. Și în biserică observăm că pregătirile pentru sărbătoarea Nașterii Domnului intră în linie dreaptă. Lecturile, rugăciunile și cântecele ne vorbesc despre semnele venirii lui Dumnezeu la noi.
Ioan Botezătorul, care cu înflăcărare și-a îndeplinit misiunea de a-i ajuta pe oameni să pregătească în inimile lor „calea Domnului”, ajuns în închisoare, pare să fie cuprins de întunericul și frigul îndoielii. Evanghelia din această zi ne prezintă întrebarea transmisă de Ioan lui Isus: „Tu ești acela care trebuie să vină, sau să așteptăm pe altul?” (Lc 7, 20). Oamenii acelui timp îl așteptau pe Mesia, Regele care cu o armată puternică să elibereze poporul de cotropitorii romani. Prin blândețea și umilința sa, Isus nu corespundea așteptărilor evreilor, chiar dacă îi fascina pe mulți cu învățăturile sale despre iubire și milostivire și îi elibera pe mulți de diferite boli.
Răspunsul dat de Isus celor doi discipoli trimiși de Ioan: „orbii văd, șchiopii umblă, leproșii sunt curățați și surzii aud, morții învie, iar săracilor li se aduce vestea cea bună” (Lc 7, 22), are puterea de a alunga întunericul îndoielii din inima lui Ioan Botezătorul și din orice inimă. Isus este Regele care vine să ne elibereze de tot ce ne subjugă în interior pentru a ajunge la fericirea, pacea și prosperitatea pe care Dumnezeu o dorește tuturor copiilor săi. Pentru aceasta este foarte important să fim disponibili de a-i pregăti Domnului calea spre inima noastră.
Întrebarea lui Ioan Botezătorul să ne provoace și pe noi în acest Advent să ne întrebăm: Cum este Isus pe care îl aștept? Ce așteptări am de la Isus anul acesta? În funcție de răspunsurile noastre la aceste întrebări, fiecare ne vom strădui să-i pregătim lui Isus calea spre inima noastră.

Citat
„Fie binecuvântat Dumnezeu, cel care îmi oferă harul de a trăi puțin din Crucea Sa sfântă și marele har de a o purta în pace, ca și un dar și nu ca pe o greutate.” Fericita Bruna Pellesi

Rugăciune
Domnul meu, astăzi sunt și eu asemenea discipolilor trimiși de Ioan Botezătorul. Sunt trimisă să mă apropii de tine și să am curajul de a te întreba: Ești tu acela, Doamne...? Însă Tu răspunzi acestor întrebări prin fapte, fapte minunate de iubire ce mă îndeamnă să acționez asemenea ție. Faptele și cuvintele tale au puterea de a schimba pe deplin viața rănită a fiecăruia, inclusiv viața mea. Te rog, Domnul meu, să mă ajuți să am mereu tot mai multă încredere în tine și să-ți simt iubirea infinită, fără a mă scandaliza de căile tale drepte, dar greu de cuprins cu mintea mea umană, pentru a fi mesager al veștii tale bune!

Pr. Marius Adam jr. & Alicia Cobzaru

Comentarii