Sfânta Familie


Evanghelia
2,22.39-40
Când s-au împlinit zilele purificării lor, după Legea lui Moise, părinţii lui Isus l-au dus la Ierusalim, ca să-l ofere Domnului. Când au împlinit toate după Legea Domnului, s-au întors în Galileea, în cetatea lor, Nazaret. Iar copilul creştea şi se întărea, plin de înţelepciune, şi harul lui Dumnezeu era asupra lui.

Meditație
O familie cu adevărat specială, cea care ne este indicată ca model: o mamă Fecioară, un tată adoptiv, un fiu care este... Dumnezeu! Și totuși, intrând în viața istoriei lor, au loc situații și virtuți care nu sunt diferite de cele la care suntem chemați să le trăim și să le practicăm cu toții în contextul familiilor noastre „normale”. Nici în Sfânta familie nu lipsesc greutățile, neînțelegerile, preocupările, ca în episodul pelerinajului la templul din Ierusalim, unde Isus îi invită pe proprii părinți, și deci și pe noi, la primatul lui Dumnezeu în viața familiei. El Descoperă că ascultarea față de Dumnezeu este condiția esențială pentru a ne realiza în viață, pentru un drum de împărtășire în familie și în comunitate. Ascultarea față de Tatăl este cea care ne face frați și surori, ne învață să ascultăm unul de celălalt, pentru a ne asculta unul pe celălalt și a recunoaște, unul în celălalt, planul lui Dumnezeu. Câte exemple, atunci, avem de asumat, câtă lumină emana acea umilă căsuță din Nazaret, Câte haruri putem aștepta de la o familie atât de „ specială”, dar și atât de expertă în viața adevărată. De câte ori familiile noastre ar trebui să facă un pelerinaj spiritual în acea casă pentru a culege virtuțile și exemplele sănătoase, pentru a deveni comunități unde toți se lasă evanghelizați și, la rândul lor, evanghelizează. Unde ne susținem și ne încurajăm reciproc în drumul credinței. Unde ne rugăm împreună și trăim Evanghelia, iradiind-o și în afară și deschizându-se celorlalte familii. Unde relațiile sunt pătrunse de iubire. Nazaret, localitate periferică din Galileea, devine, atunci, patria fiecărui discipol, a fiecărei familii... Și a noastră!

Citat
„Ce bogăție este să ai o sănătate bună, așa cum suntem noi! Avem datoria să ne punem sănătatea în slujba celor care nu o au.” Fericitul Pier Giorgio Frassati

Rugăciune
Cu ochii mei văd zi de zi faptele tale minunate Doamne, tu ești cel ce toate le cunoști și mi le descoperi. Tu Doamne, luminează-mă și deschide-mi ochii, ca să pot vedea minunile tale. Știu că viața mea este construită dintr-o minune, și că,zi de zi îmi luminezi calea și mă îndrumi spre calea cea bună. Cu harul tău Doamne, ajută-mă să-mi păstrez sufletul curat și privirea senină pentru ca să pot vedea cu ochii inimii și să cresc în înțelepciune, credință și iubire. Amin.

Pr. Marius Sabău & Antonina Ambăruș

Comentarii